کد خبر : 4987
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 12 اردیبهشت 1398 - 17:38

همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز

همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز

همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور مسئولین استانی، مدرسان، دانشجویان و کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صبح امروز


همایش چهل سالگی انقلاب اسلامی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور مسئولین استانی، مدرسان، دانشجویان و کارکنان مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد و به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز، همایش تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صبح امروز چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ با حضور دکتر محمد حسین رجبی دوانی عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) تهران و با حضور دانشجویان و مدرسان در تالار اجتماعات شهدای هسته ای مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز برگزار شد.

در ابتدای مراسم دکتر اسماعیل احمدی فر ریاست مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری اهواز ضمن گرامیداشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و مقام استاد، این بیانیه را خودباوری ملت ایران به ویژه جوانان عنوان کرد و گفت: در شرایطی که دشمنان از فروپاشی نظام و انقلاب ملت ایران حرف می‌زنند رهبری معظم انقلاب درباره چهل سال آینده انقلاب بیان روشنی دارند و این به معنای مسیر پیش رو یک نقشه راه روشن در اختیار ملت عزیز و جوانان برومند نظام اسلامی است.

در ادامه همایش دکتر رجبی دوانی در ارتباط با اهمیت تبیین صحیح پیشرفت‌های کشور در بازه ۴۰ سال پس از وقوع انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران همانطور که از نام‌ آن پیدا است، به معنای دگرگونی و تحول اساسی‌ است که صرفا محدود به نظام سیاسی حاکم بر کشور در آن زمان نبود بلکه تغییرات در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و به طور کلی در تمام ارکان زندگی بشری صورت گرفت. انقلاب اسلامی برای رشد و تعالی حقیقی جامعه به وقوع پیوست چرا که در حکومت اسلامی این رهبران جامعه هستند که وظیفه رشد مردم و هدایت آنان به مسیر صحیح را بر عهده دارند.

وی افزود: همانطور که مستحضر هستید و در کلام مقام معظم رهبری هویدا است، ایشان خواهان برقراری تمدن نوین اسلامی هستند چرا که انقلاب اسلامی باعث بیدار شدن از غفلت تاریخی و حرکت به سوی تمدن صحیح شده است تا با جبران عقب‌ماندگی‌ها نسبت به دنیای غرب و بی‌نیازی از مبانی آن‌ها، بشر را با چراغی روشن به مسیری صحیح هدایت سازد تا پیشرفت‌های همه جانبه مادی و معنوی حاصل گشته و زمینه سعادت اخروی فراهم گردد.

رجبی دوانی در ادامه گفت: انقلاب اسلامی با وقوع خود معادلات بسیاری را برهم زد اما به واسطه دشمنی‌های خارجی و برخی مشکلات داخلی روند رشد آن با سرعت مناسب پیش نرفت لذا رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه هفت ماده‌ای گام دوم انقلاب اظهار داشتند که طی ۴۰ سال گذشته موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های گوناگون حاصل شده اما همچنان با آنچه که باید باشیم، فاصله داریم. لذا در این بیانیه هم آسیب‌شناسی رخ داده و البته افق‌هایی برای دستیابی به اهداف متعالی تعریف گردیده است. پس ما نیز اگر در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم و به آرمان‌های آن اعتقاد قلبی داریم، باید با تمام وجود به عرصه عمل وارد شویم تا به بیانات ایشان جامه عمل پوشانده شود.

دکتر رجبی دوانی افزود: امیدوارم جوانان که مخاطبان اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند با نگاه انقلابی، با عمل انقلابی و جهادی بتوانند دشمن را بشناسند و ان شاء الله تدابیری را که رهبری برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی تعریف کردند، تمامی دانشگاهیان، اساتید و دانشجوها خواهند توانست عملی نموده و دشمن را در این عرصه و امیدی که به نابودی ما بسته اند کاملا مأیوس و نامید بفرمایند.

در پایان این همایش اساتید و دانشجویان سوالات خود را پیراون مسائل روز مطرح و جناب آقای دکتر دوانی به انها پاسخ دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 7 =