کد خبر : 12231
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 9:43

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:به زودی بهره‌برداری پست انتقال ۴۰۰ کیلوولت پیروزان کارون

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان خبر داد:به زودی بهره‌برداری پست انتقال ۴۰۰ کیلوولت پیروزان کارون

  گام نخست پست انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت پیروزان در جنوب شرق اهواز (شهرستان کارون) در مرحله تست نهایی و آماده بهره برداری است و در ماه جاری وارد مدار خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: گام نخست پست انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت پیروزان ۳۱۵

 

گام نخست پست انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت پیروزان در جنوب شرق اهواز (شهرستان کارون) در مرحله تست نهایی و آماده بهره برداری است و در ماه جاری وارد مدار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: گام نخست پست انتقال ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلو ولت پیروزان ۳۱۵ مگاولت آمپر ظرفیت دارد و شامل یک بی خط ۴۰۰ کیلو ولت، یک دستگاه ترانسفورماتور ۳۱۵ مگاولت آمپر و چهار بی خط خروجی ۱۳۲ کیلو ولت است.

محمود دشت بزرگ ارزش سرمایه گذاری احداث این پست را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: پست پیروزان نقش ویژه و حیاتی در کاهش بار پست‌های فوق توزیع در کلانشهر اهواز ایفا خواهد کرد و باعث می‌شود تا پایداری شبکه برق و قدرت مانور در آن بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان افزود: این پست کمک می‌کند تا ظرفیت تامین انرژی در اهواز به طور محسوسی افزایش و وضعیت رینگ ۱۳۲ کیلو ولت اهواز تقویت و بهبود پیدا کند.

وی اضافه کرد: اهواز شبکه برق پرباری دارد و با توجه به ورود مشترکان جدید به شبکه، در حال افزایش است که با ورود پست پیروزان به شبکه در روز‌های آینده بار آن تعدیل خواهد شد.

دشت بزرگ گفت: علاوه بر پست پیروزان، عملیات احداث ورود و خروج خط ۴۰۰ کیلو ولت بقایی – میلاد در پست پیروزان به طول ۲۶ کیلومتر مدار که انرژی مورد نیاز این پست را تامین می‌کند نیز با ارزش سرمایه گذاری یک هزارو ۴۹۰ میلیارد ریال به پایان رسیده و وارد مدار شده است.

دشت بزرگ بیان کرد: عملیات احداث خط ۲مداره خروجی ۱۳۲ کیلو ولت پست پیروزان به رینگ اهواز به طول ۱۰ کیلومتر مدار و ۴۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری، تکمیل و برق دار شده است.

وی گفت: مجموع ارزش سرمایه گذاری این پست و خط حدود پنج هزار میلیارد ریال است که از محل اعتبارات شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تامین و پرداخت شده است تا مشترکان اهوازی در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خانگی برق پایدارتری را تجربه کنند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان دارای ۹ هزار و ۱۶۲ کیلومتر خط شبکه انتقال و فوق توزیع برق و ۲۴۵ پست انتقال و فوق توزیع در استان‌های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × دو =