کد خبر : 9927
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 آبان 1399 - 20:51

مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:تخصیص اعتبار عمرانی به خوزستان عادلانه نیست

مهندس مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:تخصیص اعتبار عمرانی به خوزستان عادلانه نیست

انتقال آب کارون مجتبی یوسفی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی برای خوزستان عادلانه نیست گفت: چگونه است که برای پروژه چند هزار میلیارد تومانی انتقال آب کارون پول موجود است اما برای آب شرب ۷۰۲ روستا در خوزستان با وجود پنج رودخانه بزرگ در این استان اعتباری نیست. به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد

انتقال آب کارون
مجتبی یوسفی با بیان اینکه تخصیص اعتبارات عمرانی برای خوزستان عادلانه نیست گفت: چگونه است که برای پروژه چند هزار میلیارد تومانی انتقال آب کارون پول موجود است اما برای آب شرب ۷۰۲ روستا در خوزستان با وجود پنج رودخانه بزرگ در این استان اعتباری نیست.

به گزارش پایگاه خبری صبح اقتصاد ، مجتبی یوسفی امروز(چهارشنبه ۲۱ آبان) در آیین آغاز عملیات اجرایی طرح جامع فاضلاب اهواز و کارون، با بیان اینکه در کشور ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های نیمه تمام وجود دارد که نیاز حیاتی کشور هستند اظهار کرد: در کمیسیون عمران مجلس گزارشی مبنی بر عملکرد قرارگاه در کشور آماده شده که هفته آینده در صحن علنی مجلس اعلام می‌شود؛ بدهی دولت به قرارگاه بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان ثبت شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: قرارگاه هیچ زمانی مانند پیمانکاران رفتار نکرده و در پروژه های کلیدی کشور جهادی عمل کرده که نمونه بارز آن پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که اگر انجام نمی‌شد امروز برای تامین بنزین موردنیاز کشور دچار مشکل بودیم.

وی پیشنهاد داد: دولت کمک کند و با منابع جدیدی که در بودجه ۹۹ و برنامه ششم اتفاق می‌افتد به وسیله تهاتر قرارگاه به عنوان یک مجموعه با بنیه مالی قوی بتواند در حرکت پروژه‌ها کمک شایانی کند چون در تاخیر پروژه ها با دو ضرر مواجه هستیم اول اینکه هزینه اتمام پروژه‌ها چندین برابر می‌شود و دیگر اینکه شیرینی خدمت به مردم زمانی است که پروژه سریع تمام شود.

یوسفی بر استفاده قرارگاه از بنیه فنی نیروهای متخصص استان در پروژه‌ها تاکید کرد و ادامه داد: این امر باعث می‌شود گردش مالی که با عنایت و نگاه ویژه مقام معظم رهبری به اهواز و خوزستان اختصاص یافته در این استان باقی بماند ولی علی رغم شعارهایی که برخی ها دادند و به آن عمل نکردند و در سخنرانی‌های خود می‌گویند ما باید دینمان را به خوزستان ادا کنیم اما در تخصیص اعتبارات عمرانی به چنین شعاری عملی نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: چگونه است که برای پروژه چند هزار میلیارد تومانی انتقال آب کارون پول موجود است اما برای آب شرب ۷۰۲ روستا در خوزستان با وجود پنج رودخانه بزرگ در این استان اعتباری نیست که نشان می‌دهد عدالت واقعی در عمل رخ نمی‌دهد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبار به شهرهای ویس، ملاثانی و شیبان با اصلاح موافقتنامه خبر داد و ابراز کرد: طی دو هفته گذشته با جلساتی در شرکت آبفا کشور و معاونت عمرانی وزارت کشور توانستیم اشکالی مبنی براینکه که برای رفع مشکل فاضلاب ویس، ملاثانی و شیبان در حوزه انتخابیه اهواز مانند کارون و اهواز اعتباری تخصیص داده نشده بود موافقتنامه را اصلاح کردیم.

وی اضافه کرد: بنا شد برای این سه شهر هم اعتبار اختصاص داده شود که کار بزرگی بود چراکه برای فاضلاب این شهرها ردیف مشخص نداشتیم البته ممکن است این منابع کفاف همه مشکلات این شهرها را ندهد اما حداقل این است که اصلاح موافقتنامه صورت گرفت.

یوسفی در خصوص پروژه اجرایی فاصلاب حوزه انتخابیه اهواز یاد آور شد: در این پروژه باید مانند زمان جنگ عملیاتی و جهادی عمل کنیم؛ اکنون در اهواز حداقل ۴۰۰ نقطه بحرانی داریم که اگر کل شهر را همزمان آغار کنیم و نتوانیم پروژه را جمع کنیم برای مردم مشکلات بیشتری ایجاد می شود پس این موضوع اشتباه است و باید با محوریت مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار و بحرانی کار را به صورت نقطه ای آغاز و سریع به پایان برسانیم تا شیرینی این کار هرچه زودتر به مردم برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

16 − 5 =